oMo : kAn


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フィールド上のタイルをスライドさせ、3 つ以上を並べると消すことができる典型的な 3 マッチ型パズルゲームです。 3 マッチパズルは 1 つのタイルを隣にスライドさせるルールが多いのですが、このゲームは 1 列、または 1 行全体をスライドさせます。 このルールは PopCap Games の "Chuzzle" を模倣しています。

製作途中で飽きてしまった (笑) ので現在のバージョンで公開します。 2 つのゲームモード中、スコアアタックモードはそれなりに遊べるのですが、本来メインとなるはずだった勝ち抜きモード (サバイバルモード) は 未調整で放棄しています。

A typical 3-match puzzle game where you can slide tiles on the field and line up 3 or more to erase them. 3 Match puzzles often have the rule of sliding one tile next to each other, but this game slides one column or the entire row. This rule mimics PopCap Games' "Chuzzle".

I got tired of it during the production, so I will publish it in the current version. Of the two game modes, the score attack mode can be played as it is, but the winning mode (survival mode) that was supposed to be the main is Unadjusted and abandoned.

必要な動作環境 (System Requirements)

このゲームは以下の環境で動作します。

This game works in the following environment.

インストール (How to install)

このアプリケーションのインストーラはありません。 zip ファイル内のすべてのファイル、サブフォルダを同一のフォルダにおいて omokan.exe を実行します。

Android 版は zip ファイル内に同梱の omokan.apk をデバイスにコピーしてインストールします。 開発者オプションを有効にし、Google Play 以外の不明な製作者によるパッケージのインストールを許可する必要があります。

There is no installer for this application. Execute omokan.exe in the same folder for all files and subfolders in the zip file.

For Android version, copy the included omokan.apk in the zip file to the device and install it. You need to enable the developer option to allow unknown authors other than Google Play to install the package.

アンインストール (How to uninstall)

このアプリケーションのアンインストーラはありません。インストール手順で説明したフォルダを削除します。 Android 版の場合はドロワーから oMo:kAn をアンインストールします。

There is no uninstaller for this application. Delete the folder described in the installation procedure. For Android version, uninstall oMo: kAn from the drawer.

遊び方 (How to play)

タイトル画面 (Title screen)

ゲーム起動時に最初に表示される画面です。

This is the first screen displayed when the game starts.


Survival
5 体のプレイヤーキャラクタから 1 つを選択し、全 8 ステージを勝ち抜くモードです。 選択したキャラクタ、対戦相手の敵キャラクタはそれぞれ時間経過によってルールの追加、改変を行います。
Endless
60 秒間でのスコアを競うスコアアタックモードです。タイルを連鎖で消去すると残り時間が加算されます。
Ranking
勝ち抜きモード、スコアムアタックモードのそれぞれのハイスコアを表示します。なお、オンラインランキングには対応していません。
How to
ゲームの遊び方を表示します。
Settings
ゲームの設定画面 (後述) を表示します。
Licenses
このゲームの制作に使用した音楽、効果音、およびフォントのライセンスを表示します。
Exit
ゲームを終了します。なお、Android 版の場合ゲームを終了してもタスク選択画面にアプリケーションが残ったままになりますが、これは Unity の仕様です。
Survival
In this mode, you can select one of the 5 player characters and win all 8 stages. The selected character and the opponent's enemy character will add or modify rules over time.
Endless
It is a score attack mode that competes for the score in 60 seconds. If you erase the tiles in a chain, the remaining time will be added.
Ranking
The high scores of Survival and Endless mode are displayed. In addition, it does not support online ranking.
How to
Shows how to play the game.
Settings
Displays the game setting screen (described later).
Licenses
View licenses for the music, sound effects, and fonts used to create this game.
Exit
Exit the game. In the case of Android version, the application remains on the task selection screen even after the game is finished, but this is a specification of Unity.

アプリケーション設定画面 (Game settings screen)

ゲームの設定を行う画面です。

This is the screen for setting the game.



Music Volume, Sound Volume
BGM と効果音の音量を設定します。
Volume Test
ボタンを押すと効果音が発生します。Sound Volume で設定した効果音の音量をテストするために使用します。
Screen Orientation
画面の向きを縦長 (Portrait)、または横長 (Landscape) にします。画面の向きを変更した直後はレイアウトが著しく乱れますが、前の画面に戻ると正常になります。
Screen Mode
ゲームをウィンドウモード、またはフルスクリーンモードに設定します。ただし、画面のリソースは 960 x 540 を想定しているため、高解像度の画面でフルスクリーンにすると画質が低下します。
Language
ゲーム内の表示言語を変更できるようにする予定でしたが、現在は英語のみの対応です。
Debug Options
チェックボックスをオンにすると、ゲーム中にデバッグ情報としてフレームレート、消去可能なタイルのパターン数、操作を受け付けない時 (演出のアニメーション中など) のインジケータを表示します。
Music Volume, Sound Volume
Set the volume of music and sound effects.
Volume Test
Press the button to make a sound effect. Used to test the volume of the sound effect set in Sound Volume.
Screen Orientation
Set the screen orientation to Portrait or Landscape. Immediately after changing the orientation of the screen, the layout is significantly disturbed, but when you return to the previous screen, it becomes normal.
Screen Mode
Set the game to window mode or full screen mode. However, the screen resources are assumed to be 960 x 540, so full screen on a high resolution screen will result in poor image quality.
Language
We planned to be able to change the display language in the game, but currently only English is supported.
Debug Options
When the check box is selected, the frame rate, the number of tile patterns that can be erased, and the indicator when the operation is not accepted (such as during the animation of the production) are displayed as debug information during the game.

ゲームのルール (How to play)


フィールド内のタイルをマウス、またはタップでドラッグします。 タイルをドラッグすると同じ列、または同じ行のタイルすべてがスライドし、画面外に出たタイルは反対側に出現します。 3つ以上の同じ色のタイルが直線状に並ぶとそのタイルは消え、上から新しいタイルが落ちてきます。 なお、消えるタイルが1つもない場合はその場所にタイルをスライドさせることは出来ません。

フィールド内に配置されるタイルは最大8色ですが、これ以外に敵のスキル、またはゲージの減少 (後述) によって 黒いタイルが配置される場合があります。 黒いタイルは動かすことが出来ないため、このタイルがある行、列のタイルは動かせなくなります。 黒いタイルは隣接するタイルを消すことで一緒に消えます。

Drag the tile in the field with the mouse or tap. When you drag a tile, all the tiles in the same column or row will slide, and the tiles that are off the screen will appear on the opposite side. When three or more tiles of the same color are lined up in a straight line, the tile disappears and a new tile falls from the top. If there are no tiles that disappear, you cannot slide the tiles to that location.

Up to 8 colors can be placed in the field, but other than this, depending on the skill of the enemy or the reduction of the gauge (described later) Black tiles may be placed. Black tiles cannot be moved, so row and column tiles with this tile cannot be moved. Black tiles disappear together by erasing adjacent tiles.


ゲーム画面はこのようになっています。

Stage (勝ち抜きモードのみ)
現在のステージ表示です。現在のバージョンでは全8ステージです。
Score
プレイヤーの得点です。
Time Limit
ステージの残り時間です。これが 0 になるとゲームオーバーです。スコアアタックモードの場合はタイルを連鎖で消去すると残り時間が加算されます。
スキル (勝ち抜きモードのみ)
プレイヤーキャラクタ (左側)、相手キャラクタ (右側) の効果中のスキルです。ゲージ減少中 (後述) は吹き出しに表示しているスキルの効果が発動しており、 ゲージがなくなると次のスキルが発動してゲージが再度最大になります。
Stage (Survival mode only)
This is the current stage display. The current version has 8 stages in total.
Score
The score of player.
Time Limit
The remaining time on the stage. When this reaches 0, the game is over. In score attack mode, erasing tiles in a chain will add the remaining time.
Current skill (Survival mode only)
This skill is in effect for the player character (left side) and the opponent character (right side). While the gauge is decreasing (described later), the effect of the skill displayed in the balloon is activated. When the gauge runs out, the next skill will be activated and the gauge will be maximized again.

勝ち抜きモードはフィールド外周に以下のようなゲージが表示されています。

青:ヘルス
プレイヤー、または相手キャラクタの体力を表します。これがなくなると負けです。
プレイヤーキャラクタのヘルスは相手キャラクタのスキルによって減少します。
相手キャラクタのヘルスはプレイヤーがタイルを消すことで減少します。
プレイヤー、相手の両キャラクタの色ごとにヘルスの減少量の補正値を持っており、効果的な色を優先して消すことで有利になります。
緑:スキル
現在効果発動中のスキルの残り時間です。時間経過によって減少し、これが0になると新しいスキルに入れ替わり、ゲージが再度最大になります。
グレー:お邪魔タイル出現時間
動かすことの出来ない黒いタイルが出現するまでの残り時間です。タイルを消すとゲージが若干回復します。 時間経過によって減少し、全てなくなると黒いタイルが1個出現します。 なお、スコアアタックモードはこのゲージがありませんが、代わりにタイルを連鎖で消せなかった場合に黒いタイルが1個出現します。

In survival mode, the following gauges are displayed on the outer circumference of the field.

Blue: health
Represents the physical strength of the player or the opponent character. If this disappears, you will lose.
The health of the player character is reduced by the skill of the opponent character.
The health of the opponent character is reduced when the player erases the tile.
Each color of both the player and the opponent has a correction value for the amount of health reduction, and it is advantageous to prioritize and erase the effective color.
Green: skill effect time
This is the remaining time of the skill currently in effect. It will decrease over time, and when it reaches 0, it will be replaced with a new skill and the gauge will be maximized again.
Gray: remain time for disturb tile.
The time remaining until an immovable black tile appears. Erasing the tiles will restore the gauge slightly. It will decrease over time, and when all are gone, one black tile will appear. Note that score attack mode does not have this gauge, but instead one black tile will appear if the tiles cannot be erased in a chain.

ライセンス

あなたはこのアプリケーションを無償で使用することができます。

このアプリケーションはオープンソースソフトウェアではありません。 あなたはこのアプリケーションを配布、転載することはできません。

配布のアプリケーションはデバッグビルドのまま公開しています。 そのため、Visual Studio からアタッチしてデバッグ、もしくは改変できる可能性があります。 あなたは改変したアプリケーションを配布、転載することは出来ません。

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